Vragen?

Overzicht van vragen

Waarom overstappen?

De meeste mensen stappen over naar een andere energieleverancier omdat zij hiermee voordeliger uit zijn. Er bestaan namelijk grote verschillen in de energietarieven van de verschillende energieleveranciers. Het verschil tussen de goedkoopste aanbieder en de bestaande aanbieder kan al snel oplopen tot vele honderden euro’s per jaar. Het is mogelijk dat u ontevreden bent over de service van uw huidige leverancier of misschien wilt u overstappen omdat u gaat verhuizen. Daarnaast kan een aanbieder u bepaalde zaken aanbieden in de vorm van een welkomstpakket of welkomstkorting. Overstappen is de laatste jaren ongekend populair geworden. Steeds meer mensen besparen op deze manier.

(Terug naar boven)


Waarom wordt er bij een aanvraag van een energievergelijking om een telefoonnummer gevraagd?

Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn wordt er om een telefoonnummer gevraagd. Door met u in gesprek te gaan wordt een zo compleet mogelijk beeld gecreëerd dat nodig is om een zo hoog mogelijke besparing te realiseren. Onze bespaarcoaches zijn op de hoogte van de actuele aanbiedingen en de regels en voorwaarden omtrent het product waarin u geïnteresseerd bent. Op deze manier krijgt u niet alleen informatie over de voor u meest gunstige aanbiedingen, maar kunnen ook eventuele andere vragen die u heeft beantwoord worden. Dit bespaaradvies is geheel vrijblijvend en kosteloos.

(Terug naar boven)


Worden mijn persoonsgegevens verhandelt aan derden?

Nee, uw persoonsgegevens worden niet aan derden verhandeld.

(Terug naar boven)


Hoe komt de Bespaarkiosk aan haar inkomsten?

Wij bieden onze diensten gratis aan. Indien u een nieuw contract aangaat ontvangen wij per overstap een vergoeding voor de verwerking hiervan. Het maakt ons niet uit naar welke energieleverancier u overstapt, als u maar zo veel mogelijk euro’s bespaart.

(Terug naar boven)


Is overstappen gratis?

Ja, het overstappen via ons is gratis. De energieleveranciers mogen geen verbrekingsvergoeding meer aanrekenen. U kan dus kosteloos overstappen naar een goedkopere energieleverancier. Wel dient u rekening te houden met een opzegperiode van 1 maand. De kosten die worden gemaakt voor het overstappen worden niet bij u in rekening gebracht, maar bij de energieleveranciers.

(Terug naar boven)


Naar welke energieleveranciers kan ik overstappen?

Wij hebben voor u een selectie gemaakt van energieleveranciers naar wie u kunt overstappen. Dit kan zijn op basis van een scherp prijsvoordeel en/of vanwege de service die een energieleverancier u kan aanbieden.

(Terug naar boven)


Indien ik overstap, moet ik dan mijn oude energieleverancier hierover informeren?

Nee, de nieuwe energieleverancier zal uw oude energieleverancier inlichten dat u bent overgestapt.

(Terug naar boven)


Wordt mijn energielevering tussentijds afgesloten als ik overstap?

Nee, wanneer u overstapt gaat de energielevering gewoon door. Er hoeft ook niets te gebeuren met uw aansluitingen, leidingen of energiemeter. De wisseling van energieleverancier is alleen een administratieve kwestie.

(Terug naar boven)


Wat als ik overstap, maar me later bedenk?

U heeft wettelijk 14 kalenderdagen bedenktijd nadat u het energiecontract heeft bevestigd.

(Terug naar boven)


Wilt u binnen de bedenktijd af van uw energiecontract?

U kunt binnen de bedenktijd uw contract annuleren door met ons of de energieleverancier waar u naar overstapt contact op te nemen.

(Terug naar boven)


Nog meer besparen?

Wij zijn van mening dat iedereen een laag energietarief zou moeten betalen. Dagelijks vergelijken wij de tarieven van alle bekende energieleveranciers in België. Hierdoor besparen huishoudens honderden euro’s op hun energiefactuur. Klik hier om te zien welke energieleverancier het laagste tarief heeft.