Veelgestelde vragen

Waarom overstappen?

De meeste mensen stappen over naar een andere leverancier omdat zij hiermee voordeliger uit zijn. Er bestaan namelijk grote verschillen in de energietarieven van de verschillende leveranciers. Het verschil tussen de goedkoopste aanbieder en de bestaande aanbieder kan al snel oplopen tot vele honderden euro’s per jaar. Het is mogelijk dat u ontevreden bent over de service van uw huidige leverancier of misschien wilt u overstappen omdat u gaat verhuizen. Daarnaast kan een aanbieder u bepaalde zaken aanbieden in de vorm van een welkomstpakket of het afkopen van een boeteclausule. Overstappen is de laatste jaren ongekend populair geworden. Steeds meer mensen besparen op deze manier.

Wat is het verdienmodel van de Bespaarkiosk?

Wij geven kosteloos advies aan consumenten. Indien u een nieuw contract aangaat ontvangen wij van alle leveranciers waar wij mee samenwerken dezelfde vergoeding voor dezelfde producten.

Is overstappen gratis?

Ja, het overstappen via ons is gratis. De kosten die worden gemaakt voor het overstappen worden niet bij u in rekening gebracht, maar bij de leveranciers.

Naar welke leveranciers kan ik overstappen?

Wij hebben voor u een selectie gemaakt van energieleveranciers naar wie u kunt overstappen. Dit kan zijn op basis van een scherp prijsvoordeel en/of vanwege de service die een energieleverancier u kan aanbieden.

Indien ik overstap, moet ik dan mijn oude energieleverancier hierover informeren?

Nee, de nieuwe energieleverancier zal uw oude energieleverancier inlichten dat u bent overgestapt.

Wordt mijn energielevering tussentijds afgesloten als ik overstap?

Nee, wanneer u overstapt gaat de energielevering gewoon door. Er hoeft ook niets te gebeuren met uw aansluitingen, leidingen of energiemeter. De wisseling van energieleverancier is alleen een administratieve kwestie.